حـریم آســــــمانی

حـریم آســــــمانی

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
حـریم آســــــمانی

حـریم آســــــمانی

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

توبیخ جوان

قال علی (ع)

اِذا عاتَبتَ الحَدَثَ فَاترُک لَهُ مَوضِعا مِن ذَ نبِهِ لِئَلاّ یَحمِلَهُ الخراجُ عَلَى المُکابَرَةِ ؛


هرگاه جوان را توبیخ کردى ، برخى خطاهاى او را نادیده بگیر، تا توبیخ تو، او را به مقابله وادار نسازد.


شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، ج 20، ص 333، ح 819

کلاس عاشقی

عاشقان، اینجا کلاس درس ماست

ما همه شاگرد و استادش خداست 

درس آن راه کمال و بندگیست

شیوه ی انسان شدن در زندگیست

با عمل تنها بود این آزمون

از مسیر عقل رفتن تا جنون


باید اینجا چشم دل را وا کنی

تا که در عرش خدا ماوا کنی

درس اول در وصالش، اشتیاق

درس آخر، وصل و پایان فراق

شرط اول، عاشقی، تسلیم عشق

ورنه بیخود دیده ای تعلیم عشق

خدای ارحم الراحمین

تصویر مرتبط

 مستحب است قاضی وقتی متهم را آوردند پیشش اگر اون مورد اتهام از حقوق_خدا باشد مستحب است 

حرف تو دهن مجرم بزاره. توجه به این نکته لازمه که اگه جرم از حقوق خدا بود میشه اینکارو کرد نه از حقوق مردم.

مثلا اگه یارو شراب خورده قاضی بگه بعضی دواها بوی اون زهرماری رو میده

 که برای درد دندون استفاده میشه وطرفم بگه اتفاقا  اره راست میگین من دوا خوردم 

خدا ارحم الراحمینه میگه ببخشش

.

.

.

.

خواسته صبح جمعه

تصویر مرتبط

سلاااااااااااااااااااام اقا جونم فردا میام دیدنت 

ازت یه خواسته دارم منو رد نکن 

درسته اوضاع خوبی ندارم وکارنامم پر نمره های بد وافتضاحه 

اما تو چشم پوشی کن مثل همیشه خطاهامو نبین 

ای بی نظیرترین موعود عالم 

خورشید منتظر نگاه اجابت تو میمونه آقا جانم تا طلوع کنه

ماه سفره ی نورانیشو هرشب پیش قدمهای تو پهن میکنه 

می خوام بازهم اجازه بدی تا حتی یه بارم شده صدات کنم 

من خیلی وقته ازهمه بریدم 

خواستمو رد نکن 

 بهت احتیاج دارم 

بین ندبه های دلتنگیم نور معرفت دلمو بیشتر کن 

بازم بزار صدات کنم 

اللهم عجل لولیک الفرج 

حرام

.
⚜ امام رضا (علیه السلام):
.
🔅خداوند تبارک و تعالی... هيچ چيز را حرام نفرموده است مگر اينكه در آن زيان و تلف و فسادى باشد.
.
📚 الحياة، ج ۶، ص ٢٠...

پس هی باخودت نگو چرا واقعا فلان چیز حرامه ؟

حالا بعضیا میشن مرجع تقلید وحکم صادر می کنن بماند

خب حالا بخور اشکال نداره چون دارو حساب میشه

یا یه چیز حرامی رو نصفشو حلال اعلام میکنن

مثل گوشت خرگوش که بعضی جاهاشو میشه خورد خخخ

دوست دارین بهتون بگن حرام خور ؟چرا خوک میخوری؟

چرا شراب میخوری ؟هان؟عروسیه ؟یه شب هزار شب نمیشه ؟

قبول کن دین مابهترین وکاملترین دینه به فکرسلامتی روح وجسمته

حتی اگه سیگار هم اگه به ضرر جسم وروحته ترک کن مگه باید حتما حرام باشه ونجس ؟

حرف در اینمورد زیاده

کسایی که سگای پشمالو رو بغل میگیرن وتو خونه هاشون نگهداری میکنن

حواسشون هست چیکار میکنن؟

تو بعضی فیلمای خارجی حتی سگه نوزاد رو لیس میزنه اخه این چه زندگییه چه رویه ایه

چخه چخه

بعضی ماهی فروشی ها رو دیدین که کلا حیوانات دریایی به خورد مردم میدن ؟

خرچنگ ومارمولک دریایی

صدف وهشت پا

میگو وحلزون

بابا اینا حرومن نخورین

ولی یه چیزی بگم خوردن ملخ اشکال نداره

.
💕زبانت را نگه دار
تا برادرانت را نگه داری.💕
💖
💖
💕 #امام_سجاد_علیه_السلام 💕
💕 #امام_زین_العابدین_علیه_السلام 💕
💖
💖
💖
💖
#اسلام #مسلمانان #مسلمین #مسلمان #شیعه #تشیع #شیعیان #اخلاق #احکام #عدالت #عدل #مکارم_اخلاق #روایت #راوی #حدیث #احادیث #سخن #عرفان #عارف #معرفت #معارف #اخلاق_نیکو #مجمع_البیان #بحار 
نهج البلاغه

گاهی دیدین که از حرفی که زدین پشیمون میشین؟

وکلی باید برنامه بچینین تا اون خطایی که با زبان ازشما سرزده رو بتونی جبرانش کنی


وچقدر ناراحت کننده است که باعث ناراحتی کسی بشی یا حق الناسی به گردنت بیفته


مراقب زبانمون باشیم لطفا

یه حس خاص

مثل همیشه با شنیدن صدای اذان اماده رفتن به مسجد شدم 

داداش پشت میزکارش نشسته بود یه نیم نگاهی انداخت  وآروم گفت 

وایسا باهم بریم .

در مغازه رو قفل زد وراهی شدیم 

یاد بچگی هام افتادم یاد محله ی قدیمی 

یاد کلاس قران تابستون 

ویاد فیلم گل های داوودی که که به عنوان جایزه برامون تو مسجد پخشش کردن 

همیشه مسجد محلمون برام کلی خاطره به همراه داشت با اینکه مادرم سخت گیر بود

 وخیلی اجازه نمیداد همراه دوستام بیام وتو مراسمای مختلفش شرکت کنم 

نماز تمام شد ومنتظر داداش موندم .میخواستم تنها برم ولی خب رفیق نیمه راه می شدم 

کفشاشو پوشید وگفت بریم .

میخواستم درمورد پسرش یه چیزی بهش بگم که سر حرف رو باز کرد 

میدونی تو منو نمازخون کردی؟

من؟من؟من؟

درحالی که به شدت دچارهیجان شده بودم گفتم فکر نکنم چطور؟

داداش ادامه دادتووقتی من اولین نمازمو خوندم بهم یه جایزه دادی یه دیکشنری

چرا اصلا یادم نبود ؟هرچی به این مغز پوک فشار آوردم دیکشنری توش پیدا نکردم 

اما خب وقتی اون بگه که دادی حتما جایزه رو دادم دیگه 

یه جور اساسی شاد شدم خیلی خیلی تو پوست خودم نمیگنجیدم .

بهش گفتم نه بابا من یه وسیله بودم خودت خواستی که نماز خون شدی 

همچین غرق شدم که یادم رفت میخواستم چیزی بهش بگم

خلاصه کلی تعارف تیکه پاره کردیم 

شیطونه بالاسرم وول وول میکرد ومیخواست مغرورم کنه ولی نتونست 

ولی کاش میتونستم خیلی های دیگه رو نماز خون کنم 

گناهان کوچک

امام رضا علیه ‏السلام :

اَلصَّغائِرُ مِنَ الذُّنـُوبِ طُـرُقٌ اِلَى الْکَبائِرِ ومَنْ لَمْ یَخَفِ اللّه‏َ فِى ‏الْقَلیلِ، لَمْ یَخَفْهُ فِى‏ الْکَثیرِ؛

گناهان کوچک، راهى به سوى گناهان کبیره است. 

هر کس کـه در گنـاهان کوچـک از خــدا نترسـد، در مورد گناهان بزرگ و بسیار هم از او نمى‏ ترسد. 

مسند الامام الرضا علیه‏ السلام: ج ۱، ص ۲۹۰

سادگی جرم نیست

بَس نیست ؟

این همه زندگیِ به ظاهر  لاکچِری ..

 کافی نیست ؟

این همه دورِ همی هایِ مِه آلود !

این همه آرمِ ماشین هایِ میلیاردی ..

که خیلی اتفاقی در کنارِ ...

عکس هایتان می درخشد !

این همه رستوران هایِ گران قیمت !

این همه عکس هایِ کات شده...

 و حذفِ کسی که ...

در کنارتان ایستاده !

این همه اندامِ تراشیده !

این همه مُتل قو !

باور کنید هر چیزی حدی دارد …

بعد می نالیم که ...

چرا ما را به خاطرِ خودمان ...

نمی خواهند !

مگر سادگی جرم است ؟

امتحان کنید !

یک مدت ساده باشید...

و بی آلایش زندگی کنید...

عکس هایِ خودِ واقعی تان را ...

به اشتراک بُگذارید ...

بگذارید اگر از عکس هایتان ...

عاشقتان می شوند ...

عاشقِ سادگی تان شوند …

باور کنید سادگی جرم نیست...

زیارت روزانه امام حسین (ع)

سفارش به زیارت امام حسین(ع)

میخوای هر روز آقا امام حسین (ع) رو زیارت کنی؟

سدیر صیرفی می‌گوید: «امام صادق(ع) به من فرمود: «ای سدیر! آیا هر روز حسین (ع) را زیارت می‌کنی؟»، عرض کردم فدایت شوم نه 

فرمودند: «چه مانعی دارد که قبر امام حسین(ع)  را در هر جمعه پنج بار و یا در هر روز یک بار زیارت کرده باشی؟»

 عرض کردم: «فدایت شوم. میان ما و قبر امام حسین(ع) بسیار فاصله است.» حضرت فرمود:

 «زیارت را از راه دور انجام بده و آن بدین گونه است: برو بالای پشت بام و به راست و چپ توجه کن.

 آن وقت سر به طرف آسمان بلند کن سپس به طرف قبله توجه کن و بگو:

 «السلام علیک یا اباعبداللّه الحسین. السلام علیک و رحمه اللّه و برکاته»

 اگر چنین کنی برای تو یک زیارت می‌نویسند معادل یک حج و یک عمره.

آدم ها

یه سری ها 

"الکی خوشن "

لفظ بدی نیست یکم منعطف بهش نگاه کنین 

کسایی هستند  که مدام  خوشحالند ودلیلی برای ناراحتی نمیبینن 

بهانه میخوان که بخندن واز زندگیشون لذت ببرن 

ازتو خونه موندن وفکرای بیهوده کردن بیزارن 

مشکلات زندگی اذیتشون نمیکنه

جنبه های مثبت رو میبینن(عالیه)

اما یه سریا "همیشه درغمن" 

یکی ماشین برنده میشه میگه ای وای بدبخت شدم جای پارک ندارم :(

همه رو مقصر میدونن پدر مادر خواهر همسایه و....

کسی رو نمیبخشن 

قرص اعصاب میخورن 

وهمه چیزهای منفی زندگیشون  رو بزرگ می کنند 

فقط دوست دارن یه گوشه کز کنن وغصه بخورن 

آخه این درسته ؟

این درسته که کفر بگیم قدر نعمتهای الهی رو ندونیم 

شما جزو کدوم دسته این ؟

الکی خوش؟

همیشه در غم ؟

نصف الکی خوش نصف همیشه درغم؟ 

هیچکدوم ؟خنثی؟


شکست

نتیجه تصویری برای موفقیت با شکست

چیزی به عنوان شکست وجود ندارد.  حاصل هر تجربه‌ای، یک نتیجه است.


 همه ما می‌توانیم روزهایی را به خاطر آوریم 

که نتیجه‌ای خلاف نتیجه دلخواه‌مان را گرفته‌ایم.


 حتی موفق‌ترین افراد هم طوری نیستند

 که هرگز شکست نخورده باشند، 

بلکه می‌دانند اگر کاری را امتحان کردند و نتیجه مطلوب را نگرفتند 

در واقع تجربه‌ای آموزنده به دست آورده‌اند.

آن‌گاه از این تجارب استفاده کرده و راه دیگری را امتحان می‌کنند.

 کارهای جدیدی را در پیش می‌گیرند 

و نتایج جدیدی را هم می‌سازند.

خاموش نباش

نتیجه تصویری برای فانوس شب

در شهری که

چراغ‌هایش خاموش است


تواندازه توانت روشن باش

گاهی جلوى پاى 

خود راروشن کن 

و گاهی 

جلوى پاى دیگرى را


فقط خاموش نباش

فقط بی‌تفاوت نباش

فقط انسان باش...

شادی های کوچک

نتیجه تصویری برای شادی های کوچک

لطفا شادی های کوچک برای خد خلق کنید 

در این روزهای گرم کاسه آبی برای پرنده بگذار 

از فال فروش یک فال حافظ  بخر

به یک کودک لبخند بزن ته جیبتو بگرد اگه شکلاتی چیزی داشتی بهش بده 

به دست مادرت بوسه بزن

تولد یه عزیز رو تبریک بگو

یک ساعت زودتر از خواب بیدارشو ویک ساعت زودتر بخواب

فکرای منفی رو از خودت دور کن  

تکه نانی که سر راهت دیدی بزارش یه گوشه زیر دست وپا نیاد

اگه هوای لطیفی به صورتت خورد چشماتو ببند ویه نفس عمیق بکش 

وقت بزار وجوری از خدا برای سلامتیت شکر کن که حالت خوب بشه 

یه کتاب خوب بخون ولذت ببر و

هزاران کار دیگه اینارو انجام بده وببین جقدر حالت عالی میشه 


رحمت خدا

نتیجه تصویری برای ازرحمت خدا نا امید نشو

از امیرالمومنین(ع)پرسیدند:

 بزرگترین گناه کبیره چیست؟

حضرت نگفتند بی‌نمازی؛

نگفتند بی‌حجابی؛

نگفتند روزه نگرفتن!

    فرمودند:

 "مایوس و نامید شدن از رحمت خدا

به کجا داریم میریم

نتیجه تصویری برای کاخ های حرم

دیدن وشنیدن بدبختی آدما واقعا زجر آوره 

دیدن بی عدالتی وظلم واقعا قلب آدمو به درد مییاره خدایا 

آخه چرا ؟

یه سریا هستن که میرن تو قبرستون میخوابن آخه چرا؟

یه عده ازدرد بی پولی دارن به خودشون میپیچن وبند بند وجودشون مالامال رنج وبدبختیه  و

یه عده توالت ودستشوییشون از طلا درست شده 

خدایا چجوری میخوان جواب پس بدن چجوری ؟

این روزا چیزایی میشنوم که میگن خیلی وقته هست ومن توجه نکردم یا نخواستم باور کنم 

وبوی تعفنش همه جارو آلوده کرده 

از جشن عروسی فلان مقام تولیت آستان قدس وبریزوبپاش های شبه سلطنتیشون 

تا ماشینها ی اخرین مدل وخونه های اعیانی وبهتره بگم 

کاخهای سر به فلک کشیده ای که زنهای خونه هاش فرق کفگیر وملاقه رو نمیدونن

وبغض میکنم یه بغض بی فایده برای زنی که به خاطر حفط ابرو وناموسش مجبوره کلفتی کنه 

برای مردی که گل فروشی میکنه کنار حرم لوکس امام خمینی 

که فقط ده دوازده نفر روزانه سرویس بهداشتیشو تمیز میکنن 

ای خدا چه دنیایی شده 

به کجا داریم میریم

من هم مثل توام رفیق

من هم مثل توام رفیق

با هر کسی همانگونه رفتار میکنم که با من رفتار کند!

هر چند همیشه برعکسش اتفاق می افتد!

خودت هم نمیدانی چرا !

اما اگر کسی بد اخلاقی کند، کم توجهی کند، مغرور باشد، تو همان اندازه 

بیشتر خوش اخلاق میشوی و بیشتر توجه میکنی و غرورت را زیر پا میگذاری..

اما نکنیم این کار را..

حواسمان جمع باشد با هر کسی همانگونه رفتار کنیم که با ما رفتار میکند.

میدانم رفیق...تو از خانواده ی با اصالتی هستی و الان ناخواسته فلش بک میزنی 

به حرف های پدر مادرت، به حرف های معلم دبستان ات....

همیشه گفته اند مهربان باش، احترام بگذار، خوب باش...!

اما دوره زمانه و آدم هایش وادارت میکنند خلاف عقایدت عمل کنی.

سرت را به علامت تایید تکان دادی نه؟؟

قشنگ میفهمی چه میگویم....من و تو تاوان خوب بودنمان را داده ایم

تاوان شکستن غرورمان را...

برای همین است حالا با احتیاط پیش میرویم...حالا دیگر سخت دل میبندیم

 و حواسمان هست دست احساسمان رو نشود!

خوب نیستا...به خدا خوب نیست...گاهی دلت میخواهد فریاد بکشی فلانی

 من از تهِ تهِ تهِ دلم دوستت دارم...دلت میخواهد ابراز کنی هر چه در دل داری..

.دلت میخواهد اما یک لحظه ترمزِ زبانت را میکشی...

با خودت میگویی نکند سوءاستفاده کند از احساساتم!

راستش اینگونه شده!

اینگونه که بعضی ها فقط می آیند که از تو سوءاستفاده ی احساسی کنند..

.خلأ احساساتشان را پر کنند

اصلا هم مهم نیست چه بر سر تو می آید...اصلا هم مهم نیست

 که تو بازیِ خودخواهانه ی آن ها را جدی گرفته ای...

حالا دیگر شاید یک سونامی لازم است برای اینکه درونمان اتفاقی بیافتد...

برای اینکه شاید دوباره واژه ی دوستت دارم درونمان زبانه بکشد...

محتاط شده ایم و نمی دانم خوب است یا بد !

فقط من هم مثل توام رفیق

با هر کسی همانگونه رفتار میکنم که با من رفتار کند...به غرور آدم ها پروبال نمی دهم...!


#علی-سلطانی

این وقت شب


نتیجه تصویری برای حرم تا صبح

الان تو این وقت شب دلم میخواست حرم بودم ومنم تا صبح بیدار بودم 

بیدار بیدار 

دلتنگم به شدت .دلم اون نسیم خنک صحن ورواق آقا رو میخواد 

دلم گریه میخواد ویه دل سیر درد دل با آقای مهربونی

دلم میخواد خیلی حرفا بهش بگم و.... 




ببخش

نتیجه تصویری برای بخشیدن

در همین لحظه شب یا روز باشه فرقی نمیکنه 

ببخش

ببخش تمام آدمهایی که در طول عمرت بهت بدی کردن 

بهت ظلم کردن تحقیرت کردن ونادیده گرفتنت

تمام کسایی که سرنوشتت رو تغییر دادن .توراهی انداختن که حقت نبود 

ببخش 

ببخش چون خدا هم بخشنده است 

میدونم آدم ها  ما 

آدم های خرد وحقیر خیلی کوچیکیم وکم ظرفیت وخدا خیلی خیلی بزرگه 

اما تو این راه با خدا معامله کن وفقط اونو در نظر بگیر 

تمام دلخوری ها غم ها وغصه هاتو بسپار به دامان خدا 

بخشنده بودن وبخشیدن خودش هنر بزرگیه 

که باعث میشه روحت متعالی بشه وخودت رشد کنی 

من یاغی نیستم

نتیجه تصویری برای من یاغی نیستم

استاد ما داستانی نقل می‌کرد که برای من بسیار جالب و درس آموز بود.

 ایشان می‌فرمود: روزی مرحوم آخوند کاشی (رحمه الله) مشغول وضو گرفتن بود 

که شخص با عجله آمد، وضو گرفت، به داخل اتاق رفت و به نماز ایستاد.

 با توجّه با این که مرحوم آخوند . خیلی مؤدّب وضو می‌گرفت

 و همه آداب و ادعیه ی وضو را به جا می‌آورد؛ تا وضوی آخوند تمام شود،

 آن شخص نماز ظهر و عصر خود را هم خوانده بود.

 به هنگام خروج با مرحوم کاشی رو به رو شد.

ایشان پرسیدند: چه کار می‌کردی؟

گفت: هیچ.

فرمود: تو هیچ کار نمی‌کردی؟

گفت: نه! می‌دانست که اگر بگوید نماز می‌خواندم، کار بیخ پیدا می‌کند.

آقا فرمود: مگر تو نماز نمی‌خواندی؟

گفت: نه!

آخوند فرمود: من خودم دیدم داشتی نماز می‌خواندی.

گفت: نه آقا اشتباه دیدی.

سؤال کردند: پس چه کار می‌کردی؟

گفت: فقط آمده بودم بگویم من یاغی نیستم، همین.

این جمله در مرحوم آخوند (رحمه الله) خیلی تأثیر گذاشت.

 تا مدّت ها هر وقت از احوال آخوند می‌پرسیدند، ایشان با حال خاصی می‌فرمود: من ‌یاغی نیستم!

منبع : حدیث دل سپردن، ص168، آقاتهرانی