حـریم آســــــمانی

حـریم آســــــمانی

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
حـریم آســــــمانی

حـریم آســــــمانی

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

حکمت خدا

وقتی اتفاقی /گرهی تو کارت می افته زود از کوره در نرو 

والا این نوشته براخودمه ها شما ها که آرومین 

تو جایی که داری  انتظار میکشی تانوبتت بشه 

خواهشا چیزی ازت کم نمیشه اگه  نوبتت رو بدی به بغل دستیت

 که مشکل داره وزودتر میخواد بره  تا اونم کارش راه بیفته 

وحتما حکمتی هست که اینجور افراد سر راهت قرار میگیرن 

وقتی منتظر تاکسی هستی وپنج دقیقه باید انتظار بکشی 

این پنج دقیقه بشه هشت دقیقه اینقد بی تابی نکن حتما یه حکمتی هست 

ماشینت خراب شد نگو اه گند بزنه به شانسم !حتمالا حکمتی هست 

باور داشتن به حکمت وخواست خدا خیلی خوبه 

میدونی که اون صلاحت رو میخواد واتفاقاتی که برات افتاده ومی افته 

 همه وهمه به نفع خودته 

پس اعتماد کن واز کوره در نرو 

آدم مذهبی

راستی آدم مذهبی به کی میگن ؟

آیا شما خودتون رو آدمی مذهبی میدونین ؟

اگه ته دلتون احساس رضایت وشادی دارین بدونین مذهبی هستین 

چرا که آدمهای مذهبی سیمشون وصله ویه تکیه گاه قوی دارن که بهش چنگ انداختن 

بله چنگ نه اینکه فقط بگیری وبایه اشاره وتلنگر ساده اون ریسمان ازدستت در بره 

به قول اون دوستمون تقواشون با یه تق وا بره 

آدم مذهبی ترسی تو وجودش نیست دلهره ای نداره 

وآن را که حساب پاک است به محاسبه چه بااااک

انگارآدم مذهبی همه چیش مثل یه پازل سر جاشه 

حالش خوبه 

ازمرگ ونیستی هراسی نداره دلش اروم ارومه 

نمازشو بالذت میخونه 

کارش رو با لبخند ورضایت انجام میده ودلش قرصه که حتی 

اگه کسی ازش تشکر نکرد هیچ اهمیتی نداره 

هوای دل آدم هارو داره ودل کسی رو نمیشکنه 

پس دل خودشم شکسته نمیشه 

خلاصه خیلی خوش به حالشونه 

اگه یکی بهت گفت من ادم مذهبی هستم ببین حالش چطوره ؟رفتاروسکناتش چطوره 

ادم مذهبی هم غمگین میشه 

اما غمگین شدنشم با ارزشه بیخودی اعصابشو خورد نمیکنه

شک نکن

Image result for ‫فالله خیر حافظا‬‎

برای نتیجه اصرار نکن. 

چیزی که برای توئه، برای تو خواهد بود. 

شک نکن که خداوند وقتی زمان مناسبش برسه  درها رو برات باز خواهد کرد.

دلم نوشت

گاهی خیلی کلافه میشم از اینکه چرا هنوزم نتونستم کربلا برم 

تو ذهنیات خودم مدام فکر میکنم که حتما حکمتی هست 

واینکه آه وناله کردن وحسرت خوردن یه کار بیهوده است 

من دوست دارم برم ولی حتما گره هایی تو وجودم هست که نمیزاره برم 

الان دیگه وقتشه این گره هارو باز کنم 

شاید اولین گره رهایی از تعلقات دنیاییه 

میدونین تازه خودم رو شناختم ودارم رو کارام فکر میکنم وفهمیدم 

گاهی بعضی وقتا میخوام زرنگ بازی دربیارم ویا حق یکی دیگه را ضایع کنم تا به چیزی برسم 

واویلا که این چه اخلاق متعفن وگندیه  ؟!

چرتکه انداختن وحساب کتاب زیادی هم گاهی شر میشه برات 

خب من قول دادم دیگه چیزی نخرم وپس انداز کنم وبرم کربلا 

ولی چرا رو قولم نموندم نمیدونم دلیلش همون وابستگی هاست به دنیا همون زرنگ بازیهایی که گفتم 

وخودم زدم کوچه علی چپ!

خیلی وقته دیگه ادا در نمیارم واظهار دلتنگی براکربلا نمیکنم چون ته دلم انگاردارم به خودم دروغ میگم وتوهین میکنم

وهمونم کلی لیاقت میخواد اینکه ته ته دلت کربلا بخوای.

یعنی به یه حدی از معرفت رسیدی که زیارت برات بشه یه آرزوی قشنگ ...  

دیدن ودرک کردن اون شیش گوشه ی آسمونی زمانی بهم میچسبه که یه مقدار از الودگیهای درونم رو پاک کرده باشم 

دعا کنین خدا بهم توفیق بده تا با درک درست ویه عشق درست وحسابی به دیدن اقام برم نه 

نه با یه دل خجالت زده وشرمگین .

یه قرارهایی با خودم بستم که تا رفتنم باید روش کار کنم 

ینی میشه ؟میشه که من بتونم وبرم؟اونطوری که واقعا دوست دارم ؟

خیلی دعام کنید 

مقصد پرواز

Image result for ‫اگر مقصد پرواز است قفس ویران بهتر‬‎

اگر مقصد را نه اینجا،

 در زیر این سقف های دلتنگ و در پس این پنجره های کوچک 

که به کوچه هایی بن بست باز می شوند نمی توان جست،

 بهتر آنکه پرنده ی روح دل در قفس نبندد.

 پس اگر مقصد پرواز است، قفس ویران بهتر.

 پرستویی که مقصد را در کوچ می بیند،

 از ویرانی لانه اش نمی هراسد. 

شهید مرتضی آوینی             

قیمت دل

Image result for ‫خلوت با خدا‬‎

قیمت دلتُ اینجوری محک بزن


چقدر اشتیاق داری، کارهات تموم شه و با خدا خلوت کنی؟ 

اگه دلت برا تنهاشدن با خدا پر میزنه؛

یعنی قیمتیه!

دختر است دیگر

دختر است دیگر...
چه عیبی دارد
بازی با پدر را چه کند...
دل است دیگر بهانه بازی با پدر را می‌گیرد...

حدیث جالب

#حضرت_امام_علی_ع می فرمایند: النَّظَرُ إلَی البَخیلِ یُقسی القَلب #نگاه_کردن_به_شخص_بخیل ، دل را سخت می گرداند! #میزان_الحکمه . #آیت_الله_محمد_محمدی_ری_شهری ، ج۹، ص۵۳۳ . حدیث 17130 و #تحف_العقول ص 214 #گنجینه_علوی_ساوجی @srazsaveh #مذهبی #دین_اسلام #کلام_معصومین_ع #امام_اول #حدیث_امام_علی_ع ...

حضرت امام علی ع می فرمایند:

النَّظَرُ إلَی البَخیلِ یُقسی القَلب

نگاه کردن به شخص بخیل ، دل را سخت می گرداند!

#میزان_الحکمه . #آیت_الله_محمد_محمدی_ری_شهری ، ج۹، ص۵۳۳ . حدیث 17130 و 

#تحف_العقول ص 214 

رهبرما

Image result for ‫رهبر من‬‎

خخخخ اومده میگه بی بی سی زیر نظر رهبرتون داره فعالیت میکنه

!!!

میگم چطور به این نتیجه رسیدی ؟

میگه چون اصلا حرفی بر علیه ش نمیزنه 

رهبرمون روح الهی داره عیب وایرادی نداره میخواد چی بگه ؟

میخواد دروغ بگه؟به ضررشه عزیزم 

خداکنه قدردان رهبرمون باشیم وتنهاش نزاریم 

نا امید نکن

رحمت خدا

 امام علی (علیه السلام) به فرزندش امام حسین (علیه السلام) می فرماید

: فرزندم، هیچ وقت گناهکار را از رحمت خدا ناامید نکن ،

چه بسا کسی که اعتکاف ( ثابت ماندن در کاری ) به گناه کرده اند

 ولی عاقبت آنها به خیر می شود .

هدف

مطمئن باش تو برای هدفی خلق شدی 

پس فکر کن فکر کن تو برای چه کاری خلق شدی وتو زندگیت قراره کجا بری وچیکار کنی 

وقتی هدف خلقتت رو پبدا کردی دنیا رنگ دیگه ای میشه ومطمئن باش وقتی تو این راه قرار گرفتی 

دیگه از انجام اون کار خسته نمیشی /امید وانگیزه داری ومیتونی به آرامش برسی 

حتی اگه قراره یه باغبون بشی یا آشپز یا نویسنده یا هر چیز دیگه ...

شناخت استعدادها خیلی مهمه واگه درست هدایت بشه میتونه شمارو تا اعلی علیین بالا ببره 

خواهشا جدی بگیرید اگه واقعا خودتونو دوست دارید 


آیه حجاب


Image result for ‫حجاب بال پرواز‬‎


تو سوره نور ایه 31 سه تا نکته هست 

این ایه به ایه حجاب هم  معروفه 

1-فرو بستن چشم از نگاه به نامحرم 

2-حفظ عفت وپاکدامنی 

3-ورعایت حجاب 

دومورد اول مشترکه بین اقایون وخانم ها وسومی مخصوص خانم ها 

خدا میگه اگه این سه تا رو رعایت کنی قلبت پاک میشه" ازکی لکم"

واول اعمالت باید درست باشه تا قلبت پاک بشه 

تو سوره احزاب ایه 53 

درمورد حجاب رفتاری همسران پیامبرگفته  اگه حجاب داشته باشید باعث طهارت قلب میشه 

تمام اینها بالهای پرواز تو هستند برای رسیدن به خدا 

پس اگه میخوای قلبت وروحت پاک بشه بسم الله

سمت خدا

والا بخدا ...

بعد مدت مدیدی (البته برای من مدید )بوده شما که عین خیالتونم نیست اومدیم پست بزاریم 

....

خدا گفته بهم ایمان بیارید عمل صالح انجام بدین ازدستوراتم پیروی کنید چرا؟

نعوذ بالله که با شما دشمنی نداره زندگی مومنانه یه راهه یه انتخاب زیباست فقط وفقط برای اینکه خوب زندگی کنیم 

کمتر غصه بخوری کمتر زیر فشار باشی وخیالت تخت باشه که به جایی وصلی 

خدا که به من وشمای زپرتی وزهوار در رفته نیازی نداره 

ماها هستیم که پر نیازیم پر از ضعف وکمبودیم 

دقت کنین هر چی سنتون بالاتر مییره بدنتونم فرسوده تر میشه

 یه روز دست یه روز پا یه روز قلب و....آخرشم که سرازیر قبرستون میشیم 

(فاتحه برای شادی روحمون )

حالا آخرش که چی هر چقدرم ورزشکار وسالم وهمه چی تموم باشی 

ذات آفرینش ما آدمها وموجودات ازبین رفتن تدریجی جسم ومادیاته 

پس چرا به روحت نمی رسی چرا میخوای تو منجلاب گناه بمونی ودست وپا بزنی 

چرا حرص میخوری چرا انقدر نا امیدی چرا فکر میکنی فردا گشنه وتشنه میمونی؟مگه تا حالا گرسنه موندی ؟

 نکن این کارو نکن 

زود نا امید نشو یکم فکر کن ببین باخدا بودن چه ضرری داره که سمتش نمییای 

سمت خدا بهترین وآخرین جهتی هست که میتونی انتخاب کنی تا راحت وبی دردسر زندگی کنی 


گفتگـــــــــو

یهویی روبروی برج میلاد

خواهر بزرگه :کجا رفتی داداش کنار برج میلاده؟حتما سفارش اونجا داری آره ؟

داداش:آره دقیقا سفارش کابینت دارم میگم خونش پر عکس امامه

خواهر بزرگه :-عه حتما از این حزب اللهیای دوآتیشه است

داداش :آره فک کنم

خواهر کوچیکه :حتما نون خوره امامه اگه منم نون خور امام بودم قاب عکس امام رو آویزون گردنم میکردم

خواهر بزرگه :مگه امام نون خور داره ؟اگرم سفره ای پهن شده بابت انقلاب چاپیدن ودر رفتن رفتن کانادا خواهر

خواهر بزرگه :منم یه دونه عکس رهبری تو اتاقمه با افتخار چسبوندمش رو دیوار منم نون خور امامم؟

خواهر کوچیکه:خب به ما که هیچی نرسیده از این انقلاب الانم که تو گرونی داریم دست وپا میزنیم

داداش :آقا صاحبخونه میگه خونم مارمولک داره طرف روحانیه

خواهر کوچیکه :بگو خودت از همه مارمولک تری ....بووووق

خواهر بزرگه :قضاوت نکن دختر

وقتی رهبر میگه برین به کسی رای بدین که دلسوز مردم باشه کاخ نشین وغربزده نباشه همینه

شما برین بهش رای بدین اینم نتیجش ترو خشک باید باهم بسوزن

من حالا میفهمم بصیرت نعمت خیلی بزرگیه که به هر کسی نمیدن

باید چشم دلت روشن باشه باید هوای نفس نداشته باشه تا بصیرت بیاد سراغت

خواهر کوچیکه:خب من برم آویشن درست کنم انگار سرما خوردم

خواهر بزرگه: برو خدا به همرات

مناجاتی خودمانی

ای خداااای بزرگ دوست دارم 

دوست دارم چون تو همیشه کنارم بودی منو ببخش که هیچوقت خوب ندیدمت 

الهی یا رب دوست دارم 

 تو تنها کسی هستی که بهم رحم می کنی باوجود تمام نقص ها گناه ها .آلودگی ها بازم منو میخوای 

بازم دعاهامو مستجاب میکنی ونمیزاری غم وناراحتی منو از پا دربیاره 

خدایا جشمام پر اشک وناله است کاش میتونستم دستاتو بگیرم وببوسم ونشون بدم که .واقعا اونقدری که خودم فکر میکنم ادم بدی نیستم 

یا اینکه نمیخوام ادم بد وبنده ی سرکشی باشم 

ای خدایی که هر روز وهر روز خطاهامو مبنی وبه روم نمییاری وبازم میگی برگرد .

حالم خووش نیست کاش همیشه وهمیشه کنارت بمونم 

من بد کردم بد خیلی بد اما به جمیع خوبان عالمت قسم که من جاهل بودم غافل بودم یادت نبودم فراموشت کردم وغلط کردم 

غلط زیادی 

نفهمیدم 

بازم با این وجود ابرومو نریختی بازم بهم رحم کردی وفرصت دادی 

اما ازت میخوام به جلال وبزرگیت قسم تا پاکم نکردی راضی نشو که با شرم وخجالت در پیشگاه تو حاضر بشم 

ای بازگرداننده انچه از دست رفته به من بازگردان انچه از خوبی ورحمت تو بر من کم شده

// /


یک نفر

 شش نفر در تاریخ بسیار گریه کرده اند


۱-حضرت ادم برای قبولی توبه اش انقدرگریه کرد که رد اشک بر گونه اش افتاد.

۲–حضرت یعقوب به اندازه ای برای یوسف خود گریه کرد که نور دیده اش را از دست داد.

۳- حضرت یوسف در فراق پدر انقدر گریه کرد که زندانیان گفتند یاشب گریه کن یا روز.

۴-فاطمه زهرا در فراق پدر انقدر گریه کرد که اهل مدینه گفتندما را به تنگ اوردی با گریه هایت…

یا شب گریه کن یا روز…

۵_ امام سجاد بیست تا چهل سال در مصیبت و عزای پدرش گریه کرد.

هر گاه اب و خوراکی برایش میاوردند گریه میکردند ومی گفتند هرگاه قتلگاه فرزندان فاطمه را به یاد میاورم گریه گلویم را میفشارد.


۶- اما یه نفر خیلی گریه کرده و هنوز هم گریه می کند…


.....اقا من اصلا انتظار تو را برده ام ز یاد، با انتظارهای فراوانم از شما.....

برشوره زار معصیتم گریه می کنی؛جانم فدای دیده بارانی شما

اللهم عجل لولیک الفرج