حـریم آســــــمانی

حـریم آســــــمانی

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
حـریم آســــــمانی

حـریم آســــــمانی

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

من عاشق طبیعتم

من عاشق طبیعتم 

طبیعت وعالم آفرینش حسی وصف ناشدنی بهم میده که قابل وصف نیست

یه آرامش خاص وقتی باد لای علفزارها میپیچه وصدای چهچه زیبای پرنده ها به گوش می رسه 

یه حس شگفت انگیز تو وجودم میپیچه که حتی ممکنه منو به گریه بندازه 

وقتی بوی گلهای اردیبهشتی به مشامم میخوره ناخودآگاه چشمامو میبندم ونفس عمیق می کشم 

شاید فکر کنید عجیبه اما طبیعت از نوع بکر ودست نخوردش بهترین وناب ترین هدیه برای چشمهای منه

لمس یک نرمی از جنس جویبار روان لمس یه گلبرگ لطیف وزیبا 

ودیدن یه کوهستان ساکت همه وهمه بهم حس درونی زیبایی رو القا میکنه که نظیرش هیچ جا ندیدم 

اینم برمی گرده به دوران کودکی من که با طبیعت وزیباییهاش انس گرفتم 

اون موقع ها کوچه باغها سرسبزتر درختها پربارتروصدای جیر جیرک ها بلندتر بود 

 وخرمنهای گندم ارتفاعش خیلی بلند تر بود 

.

.

شاید هم قدمن کوتاه بوده اما از اون طبیعت دیگه فاصله گرفتیم 

یادم اومد خیلی وقته خرمن گندم ندیدم ماشینا این غولهای بی شاخ ودم می افتن به جون مزرعه ها ویه مکعب مربع هایی از دلشون میدن بیرون 

اینم شد برداشت محصول!

با اینهمه آسیبهایی که این انسان زباله ساز به محیط زیست وارد می کنه 

دیگه نباید بیشتر از این امید داشت .

میبینی هرکی برای خودش یه ویلا  دست وپا کرده وپز میده که بله ماهم !

اما طبیعت بیچاره چی حیوانات بی پناهی که محل زندگیشون غصب شده واین عطش سیری ناپذیر ادمیزاد 

که تمامی نداره ودر پی سود جویی ومنفعت طلبی خودش داره تیشه به ریشه خودش میزنه 

خدایا مارو ببخش اگه حق طبیعت رو به خوبی ادا نکردیم 

اگر شاخه درختی رواز روی نا آگاهی شکستیم اگر جانوری رو از روی جهالت آزار رسوندیم وبه عالم آفرینش بی حرمتی کردیم 

اگر با زباله ای زمین رو به گند کشیدیم ویادمون رفت که اینها هم حقوقی به گردن ما دارن

مارو ببخش 

استدلال های شاخ

نتیجه تصویری برای بهانه روزه نگرفتن

بحث های شاخ 

این روزا تو محافل مختلف که وارد میشی همه دنبال یه راه در رو میگردن تا روزه نگرفتنشونو گردن اون بندازه 

ازنوع صحبتایی که تو مجازی زیاده ویه جورایی میخوان روزه گرفتن رو بی ارزش جلوه بدن 

ازجمله امروز که در یک جمع دوستانه حرفها وصحبت هایی رد وبدل شد ومساله روزه نگرفتن ملت رو یه چیز عادی تلقی می کردن 

تو حوزه استحفاظی ما یه امامزاده ای هست که اصلی ترین موضوعی که معروفش کرده نه بار زیارتیش بلکه درختهای توتی هست که اونجا کاشته شده والان هم که وقت توت خوردن ...

ماهم برای اینکه وقت بگذره وکمی توت برای افطار جمع کنیم یه سری به اونجا زدیم 

ودرکمال تعجب دیدیم که اونجا هنوز ماه رمضان نیامده وملت مشغول کندن ومیل کردن توتها هستن 

بابا روزه خواری میکنین اقلا شاخه درختارو نشکنین 

منم که کلی حرص خوردم وفکر میکردم قدیما لا اقل اگه کسی روزه هم نمیگرفت در ملا عام اظهار نمی کرد اما الان چی شده آخه .....

بگذریم برگردیم به اون محفل اول صحبتمون 

خلاصه ازاون جمع دوستانه بگم که یکیشون برداشت گفت ماروزه میگیریم حال فقرا رو درک کنیم اما مایی که امید داریم افطار رنگارنگ در انتظارمونه چجوری میشه فقرا رو درک کرد 

پس بهتره نگیریم خودمونم گول نزنیم .

اخه فلسفه روزه مگه فقط نخوردن ودرک حال فقراست؟

وفکر کردم اینجا فقط خداست که غریبه خدایی که قراره تو این ماه مابیشتر از گذشته متوجهش باشیم 

تا شاید بخشیده بشیم شاید وجودمون خالی از رنگ وریا وبوی تعفن گناه بشه 

یکی گفت اخ اخ معدم درد میکنه منم فک کنم تا آخرش نتونم بگیرم 

یکی گفت کلیه منم سنگ سازه وکلی از خاطرات سنگ شکستن ودرداش گفت 

ویکی گلوشو صاف کرد وگفت اگه قراره روزه بگیریم وازشدت گرسنگی بدخلق بشیم وعصبی یا تو محل کارمون کم کاری کنیم وسو استفاده بهتره که نگیریم 

خداییش عجب استدلال های شاخی!

میدونم از این استدلال های شاخ به تور شماهم خورده ...

بماند که بعضی قدیمی ها یا حتی جدیدی ها  به جاده افراط رفتن وحاضر نیستن روزه نگیرن با اینکه درد جسمی زیادی رو تحمل میکنن 

واصلا روزه داری براشون مثل سم هست .انگار تو یه جهل خاصی هستن.

خدایا ما بنده های دلیل تراشتو ببخش /میدونم از رنج روزه داری ما به بزرگی تو اضافه نمیشه اما خیلی چیزا از ما دور میشه 

کمک کن دایره ی عــبـــــــــــــــــــــــد بودنمون رو گسترش بدیم وکمتر از این عقل ناقصمون کمک بگیریم .

نماز وروزه هاتون قبول درگاه حق//الهی امین 



درد نوشت

یاد داشت جدیدم کمی تلخ ودردآوره اما لطفا بخونین درد دلم رو 

سالهاست انقلاب کردیم وحکومت دینی شعار اصلی دولتمردان ما شده 

کتابهای درسی مملو از اسامی دینی وعرفانی واسلامی شده 

واصول وفروع دین رو یاد بچه هامون میدیم ومیدن 

اما در واقع چقدر به این دین اشراف داریم ودین ودینداری یعنی چی؟

اسلام واقعی به چه معناست .گاهی شک میکنم که آیا اروپایی ها وآمریکایی ها از ما مسلمان تر نیستن؟

درسته آمار تجاوز وخیانت وقتل وفحشا در این جوامع بیداد میکنه

 اما تو اصول سازمانیشون وانجام وظایفشون آیا موفق تر ومتعهد تر ازما عمل نکردن؟

احترام به حقوق شهروندان تو جامعه ی ما جایی داره ؟

بزارین یه مثال ساده بزنم //تاحالا مطب یه پزشک محترم رفتین؟تو نوبت بودین؟

منم بودم همیشه کلی معطل شدم  کلی وقتم هدر رفته

 وهمیشه قیافه ی یک دکتر عبوس رو دیدم که حتی حاضر نیست جواب سلام مریضهاشو بده!

متاسفم واقعا برای جامعه ای که پزشکش هیچ احترامی برای کسایی که بهش نیازدارن قایل نیست

 وهر چه درجه ی تخصصش بیشتره تبختر وغرور ش هم بیشتره آخه مگه چند روز دیگه تو این دنیا هستی ؟

بزودی باید جواب پس بدی به خاطر تمام بی محلی هات بی انصافی هات وغرور بیجات 

البته بی انصافی نمیکنم دکترها وپزشکهای با اخلاقی هم هستن که همیشه به فکر مردم بودن وهستن (که به تور ما نخورده )

اما حرفم رو اینه جامعه ما فقط بوی دینداری میده مسلمان نما زیاد داریم واسلام واقعی غریب مونده 

دروغ گفتن عادت هرروزمون شده .غیبت نکنیم اون روزمون روز نیست نگاه بد نکنیم انگار یه چیزی تو خونمون کمه !ریا ودغلکاری شده یه کار معمولی واینکه ککمون نگزه از اینکه همسایمون چیزی نداره بخوره بپوشه یا ...وپول و دارایی شده خدای ما ..میزان دارایی افراد منزلت اونهارو نزد ما مشخص میکنه وبنده تعلقات ومادیات شدیم بدجووووور 

خدایا درد دلم زیاده خیلی زیاد اول ازهمه منو آدم کن که خسته شدم از اینهمه بی دردی 

کودکانه

پیامبر مهربان اسلام (ص) فرمودند: 

 به ۵ دلیل کودکان را دوست میدارم.

♡ گریه میکنند، و گریه کلید بهشت است.

♡ قهر میکنند ولی زود آشتی میکنند، چون که دلی بی کینه دارند.

♡ چیزی را که درست میکنند زود خراب میکنند، چون دلبستگی به دنیا ندارند.

♡ با خاک بازی میکنند، چون غرور ندارند.

♡ هرچه دارند میخورند و چیزی را برای فردا ذخیره نمیکنند، چون غم فردا ندارند.


┘◄ منبع: اصول کافی ۶/۵۰

نمازشب

بنده و خدا

خدا: بنده ی من نماز شب بخوان و آن یازده رکعت است. بنده: خدایا !خسته ام!نمی توانم. خدا: بنده ی من، دو رکعت نماز شفع و یک رکعت نماز وتر بخوان. بنده: خدایا !خسته ام برایم مشکل است نیمه شب بیدار شوم. خدا: بنده ی من قبل از خواب این سه رکعت را بخوان بنده: خدایا سه رکعت زیاد است خدا: بنده ی من فقط یک رکعت نماز وتر بخوان بنده: خدایا !امروز خیلی خسته ام!آیا راه دیگری ندارد؟ خدا: بنده ی من قبل از خواب وضو بگیر و رو به آسمان کن و بگو یا الله بنده: خدایا!من در رختخواب هستم اگر بلند شوم خواب از سرم می پرد! خدا: بنده ی من همانجا که دراز کشیده ای تیمم کن و بگو یا الله بنده: خدایا هوا سرد است!نمی توانم دستانم را از زیر پتو در بیاورم   ادامه مطلب ...

مرا بپذیر

نتیجه تصویری برای ‪ramazan‬‏

خدایا در آستانه ماه مبارک رمضان 

مرا پاک وآراسته وبی غل وغش پذیرا باش 

کمکم کن ...

منم از برجام بگم ؟


منم از برجام بگم ؟

وقتی برجام تصویب شد واز خوشحالی ظریف ومذاکره کنندگان تو پوست خودشون نمیگنجیدن همون موقع اشک ریختم 

یاد شهید احمد روشن افتادم فقط کافیه یه مقدار از زندگیشو بخونین وواقعا پی ببرین چه گلای مطهری رو ازدست دادیم

یاد ارمیتا جان افتادم دختر شهید رضایی نژاد شهید هسته ای که جلوی چشم دخترو همسرش شهیدش کردن 

یاد بغضها وصدای خسته ی همسرش اون اوایلی که همسرش شهید شده بود می افتم وفقط اشکککککک

ارمیتا جان خاطره ای از بابا داری بگو ؟

وآرمیتا بانکاهی مایوسانه ازمادر کمک می خواهد ومی گوید خاطره هام تموم شده دیگه خاطره ای از بابا ندارم 

جواب این دردهارو کی میده ؟

چه توجیهی وجود داره که به خودشون حق بدن با گلوله پاره های تن وطن رو پر پر کنن 

برجام نافرجام لعنتی !

مسسولین نادان احمق که بوی خیانت میدن وگوش به حرف مولاشون نمیدن مثل همون صدر اسلام فرقی نداره به واقع 

ترامپ شغال زرد بی ناموس دستم بهت برسه خفه ات میکنم .

شاید نتونم! ولی اینجا جوونای زیادی به خون تو وامثال تو تشنه ان ودوست دارن ریز ریزت کنن

خدایا مارو مدیون شهدامون نکن .خدایا مارو مدیون رهبرمون نکن .

مسولای مارو بهشون فهم ودرایت عطا کن ویه مقدار ایمان خالصانه 

شبیه شهید رجایی یا شهید باکری 

ماهم عرضه داشته باشیم انقدر اقتصادمون رو وابسته این قراردارد واون قراردادنمیکنیم 

یا یه دولت بیشعور خارجی رو اجازه نمیدیم که بیاد دخالت کنه تو همه مسایل کشورمون 

اللهم عجل لولیک الفرج

حریم دل

دلم رام تو بود وصدحیف که نبودی 
دل حریمی است که حرمت دارد 

بی قرار توام

ماه چهاردهم ، ویژه نامه ولادت حضرت حجة ابن الحسن (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

بی‌قرار تؤام و در دل تنگم گِله‌هاست

آه! بی‌تاب شدن عادت کم حوصله‌هاست

مثل عکس رُخ مهتاب که افتاده در آب

در دلم هستی و بین من و تو فاصله‌هاست

بی‌تو هر لحظه مرا، بیم فرو ریختن است

مثل شهری که به روی گُسل زلزله‌هاست

آسمان با قفس تنگ چه فرقی دارد؟

دیدنت آرزوی روز و شب چلچله‌هاست

باز می‌پرسم از آن مسئله ی دوری و عشق

و ظهور تو جواب همه ی مسأله‌هاست 


فاضل نظری 

روزت مبارک

روز جهانی کارگ مبارک باد

ای ساربان


"ای ساربان آهسته ران...

آرام جان گم کرده ام...
پایان رسد شام سیه..
آید حبیب من ز ره..
اما خدا حالم ببین!
من یار را گم کرده ام...

ای وای از این غوغای دل...
از دلبرم هستم خجل...
وقت سفر ماندم به گل...
من کاروان گم کرده ام...
نعمت فراوان دادیم...
منت به سر بنهادیم...
اما ببین نامردیم...
صاحب زمان گم کرده ام...
شرمنده ام اما بگم..
آقا تو را گم کرده ام...
آقا تو را گم کرده ام..."
 
+بزرگترین ارتفاع برای سقوط افتادن از چشم مهدی فاطمه است...
بترس از این سقوط!

یک دنیا امیدواری

"یک دنیا امیدواری "

کاش می شد بیشتر به دنیا خودم واطرافیانم امیدوار باشم 

امید اصولا خیلی چیزخوبیه 

امید به ادم روحیه وانگیزه مضاعف برای زندگی میده 

ومیتونه به انسان کمک کنه تا حالت سکون وعدم اعتماد به نفس رو در خودش پایین بکشه وحرکت کنه 

ازشکست نترسه 

اما چرا گاهی دچار نا امیدی میشیم ؟

خب دلایل متعددی هست .

اینکه گاهی از خودمون زیادی انتظارداشته باشیم باعث نا امیدیه

 مثلا انتظارداشته باشی در یک روز رانندگی یا زبان انگلیسی یا هرنوع مهارتی رو یاد بگیری .

یا اینکه در جلسه اول خواستگاری جواب مثبت بگیری 

یا اینکه همه از طاهر وتیپ وقیافه ما خوششون بیاد

تو  کارتولیدی که داری بیشترین سود وکمترین ضرر رو داشته باشی 

گاهی برعکس انتظارات ما ازدیگران زیاده .

مثلا انتظارداریم دیگران تمام خواسته های مارو اجابت کنن

 یا اینکه درقبال کارهایی که براشون انجام دادیم از ما تشکر کنن واگه فراموش کنن نا امید میشیم وخسته 

یا اینکه مشکلاتی در زمینه ی رویارویی با مشکلات ریزودرشت زندگی داشته باشیم 

برادر من خواهر من والا همه مشکل دارن چرا اخه نا امیدی ؟!

چرا فکر میکنی تنها تویی که تو این دنیا دارای مشکل وغصه هستی؟

بگذریم باور به اینده ای خوب وروشن وامید به مدد دستان پرمهر خدا میتونه کمک کنه وامید رو افزایش بده

البته راهکار زیاده که مهم ترینش اعتقاد قلبی به تمام توانایی ها وداشته هامونه وبالا بردن ظرفیتهای وجودی 

همیشه شاد وامیدوار باشید در پناه حق

حق الناس

حق الناس در آخرت 


روایت داریم حق الناس در برزخ انسان را اسیر می کند مثلا یک سوم فشار قبر متعلق به غیبت است. در روایتی دیگر هست که خداوند بر روی پل صراط کمینی قرار داده که هر کس حق الناس بر گردن دارد، از آنجا به بعد حق عبور ندارد.

رسول اکرم (ص) فرمودند: بیچاره ترین مردم کسی است که با اعمال خوب وارد صحرای محشر شود مثلا در نماز ، حج و ... مشکلی نداشته باشد و جز اصحاب یمین قرار گیرد اما زمانی که قصد ورود به بهشت می کند گروهی از مردم مانع می شوند . علت را جویا می شود و می شنوند که حقوق آنها را پایمال کرده است . در آن لحظه از فرشتگان کمک می طلبند و آنها می گویند: حلالیت بگیر , یعنی قسمتی از اعمال خوب خود را به آنها بده تا حلالت کنند وقتی این کار را می کنند متوجه می شوند دیگر هیچ چیز ندارند و نامه را به دست چپ می دهند که از نظر پیامبر بیچاره ترین بنده ها هستند. 

باور

آنکه باورت دارد

یک قدم 

جلوتر از کسی است که

دوستت دارد ...

خیلی دلم تنگه خیلی دوست دارم

یه جا برای من تو این حرم هست

مگه تو دنیا از تو بهترم هست

حکایت من و تو از قدیمه

یه دست غیبی پشت زندگیمه

خیلی دلم تنگه خیلی دوست دارم

خیلی تلخه سرنوشتی که نباشی

من نمیرم تو بهشتی که نباشی

ای کاش هوامو داشته باشی

خیلی دلم تنگه خیلی دوست دارم

خیلی تلخه سرنوشتی که نباشی

من نمیرم تو بهشتی که نباشی

ای کاش هوامو داشته باشی


رو دنیا چشامو بستم

بگو نوبتم کی میشه

میدونم ره صد ساله

با تو یک شبه طی میشه

اگه عمری باقی باشه

اگه توی سینه داغی باشه

میتونه دوباره رزقم

یه چای عراقی باشه

خیلی دلم تنگه خیلی دوست دارم

خیلی تلخه سرنوشتی که نباشی

من نمیرم تو بهشتی که نباشی

ای کاش هوامو داشته باشی

خیلی دلم تنگه خیلی دوست دارم

خیلی تلخه سرنوشتی که نباشی

من نمیرم تو بهشتی که نباشی

ای کاش هوامو داشته باشی


دانلود

مادر:)

شاید برای شما هم اتفاق بیافتد..

جوانی وارد سوپر مارکت شد و مشغول خرید بود که متوجه کسی شد

 که سایه به سایه تعقیبش میکند. رو برگرداند زن مسنی را دید که زل زده، او را نگاه می کرد.

جوان پرسید: مادر چیزی شده که مرا اینطور دنبال میکنی؟

زن با اشک گفت: تو شبیه پسر مرحومم هستی! وقتی مرا مادر صدا زدی خاطرات پسرم را تجدید کردی ...

جوان گفت: خانم این روزگار است و سنت حیات، یکی میره یکی میاد؛ شما هم خودتو ناراحت نکن...

زن در حال رفتن بود که از جوان درخواست کرد دوباره وی را مادر صدا کند..

جوان با صدای بلند صدا زد: مادر... مادر... 

وزن رو برگرداند و خداحافظی کرد و رفت.

جوان خرید را تمام کرد و رفت صندوق حساب کند. صندوق دار گفت: 280 هزار تومان!

جوان گفت: اشتباه نمیکنی؟؟

صندوقدار گفت: 30 هزار تومان حساب شما و 250 هزار تومان حساب مادرتان که گفت پسرم حساب میکند.


جوان از آن به بعد، حتی مادرش را خاله صدا میزند.