حـریم آســــــمانی

حـریم آســــــمانی

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
حـریم آســــــمانی

حـریم آســــــمانی

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

تسویف دام شیطان

تسویف دام شیطان

امیرالمومنین علیه السلام می فرماید: خدا رحمت کند کسی را

 که کشیک خودش را می کشد و از خودش عیب جویی می کند

 تا از عیب جویی دیگران باز می ماند. مولوی داستانی نقل می کند که یک جوان خارکنی بود

 که در برداشتن بوته ی کوچک خار تاخیر و تعلل می کرد و خار نمادی از رذائل اخلاقی است

 و سوف سوف می کرد، مثلا انسان در توبه تاخیر می کند 

و می گوید بگذار به کربلا بروم و یا به مشهد بروم و برگردم

 یا از ۲۰ سالگی توبه می کنم در حالی که این کار شیطان است، 

گناه سم و ضعف است هیچ وقت آدمی که به خودش اینطور وعده می دهد

 موفق به توبه نمی شود و در دام شیطان است 

مهمترین کار شیطان تسویف و سوف سوف کردن است. مولوی می گوید:

هین مگو فردا که فرداها گُذِشت    تا به کلی نگذرد ایام کشت

تسویف از دام های شیطان است

نظرات 2 + ارسال نظر
کورش دوشنبه 10 دی 1397 ساعت 12:23 ب.ظ http://musicshz.blogsky.com

من وقتی فکر شیطانو میکنم یاد فیلمای ترسناک میفتم که یه جنی یهو پشت سرت ظاهر میشه و حقیقتم داره همش هست

Baran یکشنبه 25 آذر 1397 ساعت 10:18 ب.ظ http://haftaflakblue.blogsky.com/

اعوذ باالله من الشیطان الرجیم

سلام و سپاس ،حریم بانوی عزیز دلم

سلاااااااااااااااااااااااااااااااااام بانو باران جان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد